Klantrelatie behouden Professional

Je bent trainer, coach, mediator of geeft als zelfstandig professional bijvoorbeeld workshops en lezingen. Je bent dan waarschijnlijk volledig gericht op je dienst(en) en hebt de focus op een steeds betere kwaliteit en je eigen vaardigheden. Eigenlijk zit de administratie, facturatie en belastingen je alleen maar in de weg en nu blijkt je klant ook nog eens te laat of niet te betalen, terwijl je je werk al hebt gedaan.

Helaas leert de praktijk ons dagelijks dat bij veel professionals enorm veel kennis en enthousiasme aanwezig is om hun dienst te willen leveren, maar er een tegelijkertijd enorme terughoudendheid bestaat als het op het maken van harde financiële afspraken, voorschotten vragen en het opvolgen van de betalingstermijn aankomt.

Het wordt helemaal lastig als de factuur wordt betwist, omdat men dat niet had verwacht en excuses gaat zoeken in de kwaliteit van het geleverde werk. Kortom: de prijs wordt verlaagd en de professional start daarmee zelf de neerwaartse spiraal van omzetherstel door lagere tarieven en minder budget voor marketing en sales waardoor de droom van zelfstandig diensten aanbieden verloren gaat.

Basic-Incasso laat je factuur betalen en helpt een nieuw incassoprobleem voorkomen

Naast dat we met de Basic No cure No pay aanpak voor je aan de slag gaan en je klant laten betalen, analyseren we meteen de redenen waarom je incassoprobleem is ontstaan en kunnen we je adviseren over de mogelijke verbeteringen om vanaf de volgende klus te voorkomen dat het weer uitloopt op een Wan- of deelbetaling.

We kunnen een gedegen Risico Check voor je doen, waarbij we kijken naar hoe je de voorwaarden in je bedrijfsproces hebt ingebouwd vanaf het allereerste contact met je klant.

Denk hierbij aan je:

  • Verkoopgesprek
  • Mailverkeer
  • Offerte
  • Opdrachtbevestiging
  • Voorschotbeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Betalingsherinneringen
  • Aanmaningen
  • Algemeen debiteurenbeheer

Voorkom een neerwaartse spiraal en leer de signalen zien die een aanstaand betalingsprobleem aankondigen. Nu betaalt je klant steeds later, werk je tegen een steeds lager gemiddeld tarief, stelt je klant hogere en extra eisen en shopt deze ook al bij de concurrent.

Basic-Incasso herstelt de betalingstermijn met oog voor de klantrelatie

Onze incassospecialisten en incasso-mediators, hebben allereerst oog voor het laten betalen van je uitstaande factuur en weten om te gaan met de truc van de zogenaamd ‘betwiste factuur’. We weten maar al te goed dat gemiste omzet je als zelfstandig professional kan maken of breken. Jouw klant krijgt dus alle aandacht, maar wel op zo’n manier dat we die niet wegjagen. In overleg besluiten we samen met je hoe hard onze acties worden die tot betaling zullen leiden. Hoe we dat doen kun je lezen in de Basic-No cure No Pay incasso aanpak.

 

De Self Fulfilling Prophecy van de incasso

Wij vinden het bijzonder dat wanneer zelfstandigen een betalingstermijn stellen, die in de praktijk niet wordt nageleefd. Veel professionals realiseren zich niet dat ze in feite zelf het startschot geven voor de uiteindelijke incasso. Immers, je geeft je klant de ruimte en door dat signaal ruikt je klant je afhankelijkheid. Vervolgens start de neerwaartse spiraal die je zelf bent gestart, door je niet aan je eigen gemaakte afspraak van de voorschotten, tariefstelling en betalingstermijn te houden.

 

Het professional debiteurenbeheer service abonnement van Basic-Incasso

Nu ben je niet voor niets met je klant zaken gaan doen en als je dat eigenlijk nog steeds wilt, maar wel tegen gezonde condities, dan vraagt dat om een andere aanpak. We merken echter dat veel professionals vanwege een paar redenen het moeilijk vinden hun klant aan te spreken op de betaling. Dat is ook niet zo vreemd, want vaak is een zelfstandig professional eigenlijk helemaal geen ondernemer, maar gewoon heel goed in het uitvoeren van een bepaalde dienst. De afhankelijkheid van je klanten komt daar dan boven op, want die omzet kan je maken of breken. Moet je je klant aanspreken op dat die zich niet aan de afspraken houdt? Je maag draait er nu al van om!

 

Laat Basic je facturen beheren, zodat jij normaal met je klant kunt omgaan

Wij zullen de betalingstermijn in de gaten houden en de aanmaningen sturen. Wij bellen je klant en doen de lastige gesprekken en zorgen dat er betaalt wordt. Jij kunt gewoon rustig communiceren en verwijst naar ons als je klant over de factuur begint.

Een bijkomend voordeel is dat door ons debiteurenbeleid je klant wordt ‘opgevoed’ in ieder geval jouw factuur als eerste te betalen en als er een probleem is of je klant is ontevreden dat meteen in het begin duidelijk wordt en een goed gesprek je dienst of product kan helpen verbeteren en jullie relatie verstevigen.

Neem vrijblijvend contact met ons op, en laat je informeren over alle mogelijkheden die we ook de zelfstandig ondernemer kunnen bieden.

 

We vinden het belangrijk om super gemotiveerd aan je zaak te werken en je vordering binnen te halen. Zodat jij je geen zorgen hoeft te maken over oplopende of verborgen kosten. Zo weet je precies waaraan je begint en als we voor je aan het werk zijn, exact wat we voor je doen.

Basic dus, en wel zo transparant!

Klantrelatie behouden?

Wil je meer weten over onze werkwijze?

Bel dan direct met 0800 – 235 22742 of vraag een adviesgesprek aan aan door het het contactformulier hiernaast in te vullen. Je ontvangt dan een bevestiging, waarna we binnen 24 uur contact met je opnemen. Zo kun je alle rust je vragen stellen.

Klantrelatie behouden?

9 + 13 =

Share This

Om u beter van dienst te zijn maken wij gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten