Klantrelatie behouden ZZP

Als zelfstandig ondernemer is er veel aangelegen om je klant te motiveren je producten of dienstenpakket af te nemen. Je investeert daarbij voortdurend in de relatie en bent daarbij gefocust op de omzet en als het goed is, het rendement en continuïteit.

Helaas leert de praktijk ons dagelijks dat bij veel ZZP’ers de focus minder ligt op signalen die een aanstaand betalingsprobleem aankondigen en dat je het huidige incassoprobleem eigenlijk had kunnen voorkomen. Nu betaalt je klant steeds later, koopt die tegen een steeds lager tarief of  marge, stelt hogere en extra eisen en shopt ook al bij de concurrent. Je vraagt je af of het inschakelen van een incassobureau de relatie niet nog verder onder druk zet, want je hebt de omzet gewoon keihard nodig.

Basic-Incasso herstelt de betalingstermijn met oog voor de klantrelatie

Onze incassospecialisten hebben allereerst oog voor het laten betalen van je uitstaande factuur, want we weten maar al te goed dat die omzet je als zelfstandige kan maken of breken. Jouw klant krijgt dus alle aandacht, maar wel op zo’n manier dat we die niet wegjagen. In overleg besluiten we samen met je hoe hard onze acties worden die tot betaling zullen leiden. Hoe we dat doen kun je lezen in onze Basic-No cure No Pay incasso aanpak.

De Self Fulfilling Prophecy van de incasso

Wij vinden het bijzonder dat wanneer zelfstandigen een betalingstermijn stellen, die in de praktijk niet wordt nageleefd. ZZP’ers realiseren zich niet dat ze in feite zelf het startschot geven voor de uiteindelijke incasso. Immers, je geeft je klant de ruimte en door dat signaal ruikt je klant je afhankelijkheid. Vervolgens start de neerwaartse spiraal die je zelf bent gestart, door je niet aan je eigen gemaakte afspraak van de betalingstermijn te houden.

Het ZZP debiteurenbeheer serviceabonnement van Basic-Incasso

Nu ben je niet voor niets met je klant zaken gaan doen en als je dat eigenlijk nog steeds wilt, maar wel tegen gezonde condities, dan vraagt dat om een andere aanpak. We merken echter dat veel ZZP’ers vanwege een paar redenen het moeilijk vinden hun klant aan te spreken op de betaling. Dat is ook niet zo vreemd, want vaak is een zelfstandige ondernemer eigenlijk helemaal geen ondernemer, maar gewoon heel goed in het uitvoeren van een bepaalde dienst, of het maken van een bepaald product. Je schrijft bijvoorbeeld teksten, bent ICT’er, ontwerper of coach. Of je bent pas gestart en moet alle rollen van je bedrijf nog zelf doen omdat er nog geen ruimte is voor personeel.

De afhankelijkheid van je klanten komt daar dan boven op, want diens omzet kan je maken of breken, en nu moet je je klant aanspreken op dat die zich niet aan de afspraken houdt? Je maag draait er nu al van om!

Laat Basic je facturen beheren, zodat jij normaal met je klant kunt omgaan

Wij zullen de betalingstermijn in de gaten houden en de aanmaningen sturen. Wij bellen je klant en doen de lastige gesprekken en zorgen dat er betaalt wordt. Jij kunt gewoon rustig communiceren en verwijst naar ons als je klant over de factuur begint.

Een bijkomend voordeel is dat door ons debiteurenbeleid je klant wordt ‘opgevoed’ in ieder geval jouw factuur als eerste te betalen en als er een probleem is of je klant is ontevreden dat meteen in het begin duidelijk wordt en een goed gesprek je dienst of product kan helpen verbeteren en jullie relatie verstevigen.

Neem vrijblijvend contact met ons op, en laat je informeren over alle mogelijkheden die we ook de zelfstandig ondernemer kunnen bieden.

We vinden het belangrijk om super gemotiveerd aan je zaak te werken en je vordering binnen te halen. Zodat jij je geen zorgen hoeft te maken over oplopende of verborgen kosten. Zo weet je precies waaraan je begint en als we voor je aan het werk zijn, exact wat we voor je doen.

Basic dus, en wel zo transparant!

Klantrelatie behouden?

Wil je meer weten over onze werkwijze?

Bel dan direct met 0800 – 235 22742 of vraag een adviesgesprek aan aan door het het contactformulier hiernaast in te vullen. Je ontvangt dan een bevestiging, waarna we binnen 24 uur contact met je opnemen. Zo kun je alle rust je vragen stellen.

Klantrelatie behouden?

6 + 8 =

Share This

Om u beter van dienst te zijn maken wij gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten