Workshop Factuur?

Als je bent gevraagd om een workshop te verzorgen voor een team of ter ondersteuning van een (management) evenement, dan draag je vaak de verantwoordelijkheid voor een essentieel deel van de bijeenkomst. Het succes van die dag ligt in jouw handen. Je brengt waarde met je mee en de deelnemers aan je workshop worden geïnspireerd, maar gaan ook met enkele ‘quick wins’ naar huis.

 

Hoe demonstreer jij de waarde van je workshop als je de factuur niet, of slechts deels laat betalen?

 

Je hebt toch een professionele dienst geleverd? Je bent toch bereid geweest om, vaak nog even op het laatste moment of zelfs zonder voorschot, je opdrachtgever door jouw dienst in het licht te zetten? En nu is jouw belang, de betaling van de factuur, ineens niet meer belangrijk om met respect en op assertieve wijze te behandelen?

 

Je toont de kracht van je workshop juist door de afspraak tussen jou en je klant te eerbiedigen!

Je traint je opdrachtgever zo ook in dat het opvolgen van een afspraak, in dit geval de betaling van een factuur, hoort bij het beoogde effect van je workshop. Je hebt geen kunstje gedaan, je hebt een professionele dienst geleverd!

Toch merken wij vaak dat aanbieders van workshops het lastig vinden om de rekening te presenteren en vanuit een vals afhankelijkheidsgevoel te vaak excuses verzinnen waarom de klant later mag betalen of alsnog korting krijgen. Je doet dit om de confrontatie aangaande de betalingstermijn of het niet krijgen van een nieuwe opdracht uit de weg te gaan. Het tonen van soft skills tijdens de workshop zit blijkbaar toch meer in het bloed tijdens de workshop dan het incassotraject.

We begrijpen dat het conflict van een incasso starten tegennatuurlijk aanvoelt

Basic-Incasso kan je helpen om in ieder geval deze factuur snel te laten betalen en toekomstige factuurconflicten te voorkomen. Praat eens vrijblijvend met onze incasso-mediator over hoe je dat kunt doen en maak gebruik van onze risico check om voortaan sterker in je schoenen te staan als  er weerstand ontstaat bij je ingediende factuur.

 

Je vorderingen laten opvolgen is een signaal van jouw professionaliteit

Zo laat je klanten ook in het facturatietraject zien dat het maken van afspraken een oprechte zaak is. Dat jij je aan de afspraken over de betaling houdt is in feite een professioneel gebaar naar de klant. Je geeft aan dat handelen naar de overtuigingen uit je workshop daadwerkelijk iets waard is! Want als jij het al niet doet, waarom zouden ze jouw workshop dan wel serieus willen nemen?

Basic-Incasso helpt je een duidelijk debiteurenbeleid neer te zetten

Je hebt namelijk en vergoeding afgesproken en een betalingstermijn gesteld. Of het nou een kleine of een grote factuur betreft, in beide gevallen komt je klant de afspraak niet na en dat was toch niet de kern van de boodschap in je workshop? Juist als professional is het dus extra krachtig als je die houding ook van je klant vraagt als het om de afronding van jullie workshop, de transactie, gaat.

Kies dan wel een professioneel incassobureau dat in de lijn van jouw optreden menselijk maar stringent de factuur laat betalen, in plaats van dat je een incasso callcenter met goedkope belstudenten jouw professioneel optreden in de waagschaal laat stellen. Toch?

Een consistent en consequent incassobeleid ondersteunt jouw professionele context

  • Je laat klanten zien dat je essentiële afspraken bewaakt
  • Je laat zien dat niet jij, maar de schender van die afspraken de kosten betaalt
  • De klant en niet jij betaalt daarom de incassokosten en wettelijke rente
  • Je demonstreert hoe professionals hun vorderingen afhandelen als essentieel bedrijfsproces.

 

 

Welke voordelen behaal je door Basic-Incasso bij de vordering te betrekken?

  • Basic-Incasso werkt No cure No pay, dus je loopt geen enkel risico
  • Wij vragen slechts de vooraf afgesproken vergoeding als we succesvol zijn
  • Aandacht voor je (kleine) facturen verkort de betalingsmoraal bij je klanten
  • Je cashflow verbetert direct, je hebt weer geld om handen voor andere zaken
  • Jouw productieve uren worden niet langer verstookt aan facturen nabellen
  • Je toont de markt op welk professioneel niveau jij je manifesteert

We kunnen je meer vertellen onze risico check en hoe je de status van je incasso in ons systeem kunt volgen en zo precies weet wat we doen en wat de volgende stappen zijn die we gaan ondernemen om je klant te laten betalen.

Ben je al overtuigd en wil je ons de vordering in handen geven opdat je klant gaat betalen? Stuur dan nu je factuur voor een Gratis Quick Scan en we gaan meteen voor je aan de slag.

Zo weet je precies waaraan je begint en als we voor je aan het werk zijn, exact wat we voor je doen.

Basic dus, en wel zo transparant!

Gratis Quick Scan aanvragen

Wil je meer weten over onze No cure No Pay Incasso? 

Vraag dan je Gratis Quick Scan aan door het het contactformulier hiernaast in te vullen. Je ontvangt dan een bevestiging waar je de factuur en afspraken met je klant naartoe kunt sturen. We nemen hierna binnen 24 uur contact met je op, zodat je in alle rust je vragen kunt stellen.

Gratis je incasso kansen berekenen?

2 + 6 =

Share This