Basic-Incasso wil wèl eerlijk werken en stelt zich tot voorbeeld aan de branche!

Onkundige incassobureaus beschadigen het imago van de incassobranche. Het blijkt namelijk dat incassobureaus in één op de vijf onderzochte gevallen te hoge kosten in rekening brengen bij de opdrachtgever. Rekeningen zijn vaak onduidelijk en oncontroleerbaar. Ook zetten deze incassobureaus consumenten onder druk door te dreigen met maatregelen waartoe zij niet bevoegd zijn, zoals beslaglegging op de bankrekening of gedwongen verkoop van de inboedel.

Om het probleem aan te pakken slaat Autoriteit Consument en Markt de handen ineen met de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Beide toezichthouders hebben bevoegdheden om tegen dergelijke misstanden op te treden.

“De werkwijze van Basic-Incasso is daarbij vergeleken om door een ringetje te halen” aldus Norbert Baas, incassospecialist bij Basic-Incasso. Wij zijn er namelijk al lang van overtuigd dat alleen de druk opvoeren niet tot een èchte oplossing van de wanbetaling leidt en dat het onjuist informeren van een opdrachtgever over de kosten in feite crimineel is.

“Ook wij storen ons, net als de ACM en AFM aan de cowboys in de branche en weet dat daar ook grote namen tussen zitten!”, vervolgt Baas. Zo laten bepaalde incassobureaus bijvoorbeeld de vordering van de klant eerst een tijd liggen, omdat wanneer een factuur ouder wordt ze meer vergoeding kunnen vragen. In plaats van dat de opdrachtgever, in een toch al stressvolle situatie, wordt geholpen, leggen dit soort malafide bureaus er nog een extra probleem bovenop! Het is te schandelijk voor woorden.
“Bij Basic-Incasso werken wij daarom volledig transparant. De opdrachtgever weet vooraf precies wat er met de vordering gaat gebeuren en welke kosten er aan verbonden zijn.” En, wanneer een opdrachtgever eigenlijk toch nog zaken wil doen, dan kan de Incasso-Mediator van Basic de wanbetaler en opdrachtgever weer bij elkaar brengen, de irritatie wegnemen en de omzet herstellen. Vaak gebeurt dat door de wanbetaler te helpen om diens problemen op te lossen.
“We hebben daar speciaal het ‘Live & Let Live’ incasso programma voor ontwikkelt, dat uniek is in de branche” vertelt Baas enthousiast. Dat een incassobureau èn de vordering laat betalen èn de klant weer omzet laat maken, zie je inderdaad nergens in de branche. We kunnen stellen dat Basic-Incasso inderdaad één van de positieve voorlopers is die het incasso-vak wel serieus neemt en door ontwikkelt zoals dat van een moderne organisatie verwacht mag worden.

Klantrelatie behouden?

Wil je meer weten over onze werkwijze?

Bel dan direct met 0800 – 235 22743 of vraag een adviesgesprek aan aan door het het contactformulier hiernaast in te vullen. Je ontvangt dan een bevestiging, waarna we binnen 24 uur contact met je opnemen. Zo kun je alle rust je vragen stellen.

Meer weten over onze werkwijze?

3 + 13 =

Share This